Vi har blivit uppmärksammade att plusgirobetalningen inte fungerat för er som försökt lösa fiskekort via plusgirot. Detta beror olyckligtvis på att tryckfelsnisse tyvärr varit framme, det står alltså ett felaktigt plusgironummer i vårt informationshäfte som gått ut till alla hushåll inom området, samma nummer har även funnits här på hemsidan.
Tanken var att informationen om sätten att köpa fiskekort som fanns med i utskicket till hushållen skulle ersätta de inbetalningsskort som skickats ut till vissa hushåll tidigare, ett försök att minska manuell posthantering och att nå ut till alla hushåll inom området.
Rätt plusgironummer är: Plusgiro 387286-8
För att lugna alla om att pengarna INTE hamnat hos någon annan så har vi kollat upp det plusgironummer som stod i utskicket, detta är ett för långt gironummer och är EJ kopplat till någon mottagare.
Vilket innebär att dessa två scenarion kan ha inträffat:
1. Ni som försökt betala via internetbank har förmodligen fått ett felmeddelande direkt att gironumret inte fungerat, alltså har inga pengar dragits från ert konto.
2. Ni som betalat genom att skicka in via posten ska enligt Nordea få pengarna tillbaks i form av en återbetalning, detta eftersom betalningsmottagare saknas på det plusgironummer ni försökt betala till. Dock vill vi uppmärksamma er på att det inte kan garanteras att återbetalningen sker per automatik. Nordea säger att de har dessa rutiner men kan inte säga hur de andra bankerna hanterar det.
Om ni vet att ni skickat in en betalning till det felaktiga plusgironumret och att det inte har skett någon återbetalning så ber vi er att kontakta er bank och uppmärksamma dem på detta. Om det underlättar felsökningen så var det felaktiga numret tryckt i informationsbroschyren: 9883293-38 (OBS! FELAKTIGT NUMMER!)
Vi beklagar detta, ber ödmjukt om ursäkt för besväret och hoppas att alla pengar ska återkomma till sina rätta ägare snarast.
Vi hoppas även att ni har lyckats lösa fiskekorten på något av de andra sätten som ni hittar här: Köpa fiskekort